Αρχική

ΔΙ.Ο.ΒΙ.

Μέλη

Επικοινωνία

Ρωτήστε μας

Αρχική
Η ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχουν αλλάξει δραματικά το πλαίσιο όπου γεννιέται, εκφράζεται, ενσωματώνεται και εκδηλώνεται η πληροφορία. Κατά συνέπεια, η επιμέλειας και διακίνηση της πληροφορίας να απαιτεί εντελώς διαφορετικές διαδικασίες, μεθόδους και μέσα διαχείρισης, επαναπροσδιορίζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τις γνώσεις και δεξιότητες των εργαζομένων στις βιβλιοθήκες. Το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, συμμετέχοντας ενεργά στην έρευνα και ανάπτυξη του προαναφερθέντος νέου παραδείγματος αναφοράς, διαμορφώνει τα Προπτυχιακά και Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών του έτσι ώστε να συμβαδίζουν με τις τρέχουσες εξελίξεις, παρέχοντας τις απαιτούμενες θεωρητικές γνώσεις, δεξιότητες και πρακτικές. Η παρουσίαση αυτή θα συνοψίσει τα κυριότερα επιστημονικά πεδία στα οποία αναπτύσσεται το νέο αυτό πλαίσιο διαχείρισης και επιμέλειας της Πληροφορίας, τις δεξιότητες που επιβάλλεται να έχουν όσοι εμπλέκονται με οποιοδήποτε τρόπο σε αυτό, καθώς και πως υλοποιούνται αυτά στα υφιστάμενα και υπό ανάπτυξη Προγράμματα Σπουδών του.
Ζούμε σε πολύ ενδιαφέροντες χρόνους. Παγκοσμιοποίηση, ψηφιακή οικονομία, τεχνητή νοημοσύνη, οι ευρύτερες τεχνολογικές αλλαγές αλλάζουν ακόμα και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε την καθημερινή μας ζωή. Το μέλλον της εργασίας και το μέλλον της εκπαίδευσης και κατάρτισης καθίστανται απρόβλεπτα και οι μεγάλες αλλαγές καταργούν σε μεγάλο βαθμό τις χειρωνακτικές και επαναλαμβανόμενες εργασίες. Παράλληλα με την τεχνολογική επανάσταση τα προβλήματα παραμένουν και σε πολλές περιπτώσεις μεγεθύνονται. Μετανάστευση, ανεργία, κλιματική αλλαγή, πόλεμος, οι επιπτώσεις της πανδημίας, εργαζόμενοι μεγάλων ηλικιών είναι προβλήματα παγκόσμιας κλίμακας. Η επιτυχής ευρωπαϊκή συνεργασία στην εκπαίδευση και την κατάρτιση είναι συνυφασμένη με την ανάγκη παροχής εκείνων των προσόντων και δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στους πολίτες να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας γενικότερα.
Η τρέχουσα έρευνα του Cedefop δείχνει ότι η ευρωπαϊκή επαγγελματική κατάρτιση, αν και διαφέρει ανάμεσα στις χώρες, αλλάζει με πολλούς θεμελιώδεις τρόπους. Όχι μόνο γίνονται όλο και περισσότερο ποικίλα τα προγράμματα και τα προσόντα αντιμετωπίζοντας τις ανάγκες μιας αυξανόμενης τάσης στον τομέα υπηρεσιών αλλά επεκτείνεται και σε υψηλότερα επίπεδα, προκαλώντας την αντίληψη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ως αποκλειστικά ακαδημαϊκού προσανατολισμού. Σε ορισμένες χώρες, αυτός ο συνδυασμός διαφοροποίησης και επέκτασης είναι ένα βήμα προς μια νέα διά βίου πραγματικότητα, προσαρμόζοντας την επαγγελματική κατάρτιση στις ανάγκες όλων των ηλικιών και σε διαφορετικά στάδια στη σταδιοδρομία και τη ζωή τους. Για το Cedefop το 2023 είναι ένα έτος ιδιαίτερα σημαντικό αφού οι δεξιότητες είναι στον πυρήνα των Ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων. Η Ευρωπαϊκή συνεργασία που ορίζεται στην Ατζέντα Δεξιοτήτων του 2020, αλλά και στη Διακήρυξη του Osnabrück και στη Σύσταση του Συμβουλίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης των δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη διαχείριση της μετάβασης της Ευρώπης σε μια πράσινη και ψηφιακή οικονομία χωρίς αποκλεισμούς. Φυσικά αυτή η έμφαση που υπάρχει σε έγγραφα πολιτικής είναι απαραίτητο να συνοδευτεί από δράσεις εφαρμογής.

Τελευταίες Ανακοινώσεις